Første bestyrelsesmøde under Covid-19
D. 26–5‑20 afholdt bestyrelsen under iagttagelse til Covid-19 forholdsregler, endelig det første bestyrelsesmøde siden marts. Der var derfor mange punkter på dagsordenen, hvilket ses af referatet, som du kan finde her.
Et mindre punkt var ønsket om en formular på hjemmesiden, hvor man kan tilmelde kontingent til betalingsservice. En sådan havde foreningen allerede, og den finder du her. Hvis du ikke ønsker at foretage online-registrering, men i stedet vil gå i dit pengeinstitut med instruktion, kan du nu printe formular til dette her.
Med udgangspunkt om verserende byggesager på dagsordenen, blev det besluttet at foreningen fremover vil være mere informerende om byggesagerne og deres lovlighed/urimelighed, og yderligere fokusere på foreningens hovedformål: bevarelse af Hasseris. Som et eksempel på det, har foreningen allerede fået aktindsigt i Bundgårdsvej 48, og vil gøre hvad der står i foreningens magt for at et sådant byggeri overholder gældende reglement. På hjemmesiden (her) har du i nogen tid kunnet læse om verserende byggesager, og det er på denne side du fremover vil kunne finde opdateringer, når foreningen har tilstrækkeligt grundlag at basere en opdatering på.
Skulle du være i besiddelse af viden om en byggesag, som du mener er værdifuld for varetagelse af foreningens formål, er du velkommen til at informere foreningen om dette ved at sende en mail til: post@hasseris.dk. Bemærk, at foreningen kun er behjælpelig med evt. opbakning til medlemmer af foreningen.